Partner sökes

Hitta en partner!
Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Partner sökes

Inläggav Glad » 30 okt 2015, 23:09

Tjena! Här följer en smått skitnödig kontaktannons för en swimrun partner men vafan, lika bra att försöka. I år har jag kört några swimrun tävlingar. Några i soloklass och några med partner. Det som har varit genomgående är att jag inte haft någon att direkt träna swimrun med utan det har varit nytt för varje tävling så att säga. Hade varit skönt att veta var man har varandra osv. Det är även svårt att hitta någon som är jämnstark och har liknande ambitioner. Därav denna posten.

Nästa år har jag tänkt köra lite swimrun tävlingar igen, gärna längre distanser än jag körde i år. I framtiden hade det självklart varit kul att köra ÖtillÖ men det är ganska avlägset. Jag tränar framför allt triathlon med huvudmål på IM Kalmar så jag har inga ambitioner att bli välrdsbäst på swimrun (denna säsongen...) :).

Lite om mig. Jag är en ganska stark simmare. Youtubelärd så det är inte snyggt men framåt går det. Min bästa simprestation var på Tjörn halvIM där jag simmade 1.9 km på 28 minuter och växel. Jag är en medioker löpare med mer pannben än vett. Löpningen är min svaga sida överlag så jag hoppas kunna fokusera på den i vinter och vår.

Årets skörd:
Ångaloppet Sprint: Vinst tillsammans med Donato Campanini. 1:18.28
Borås Swimrun Sprint: 2a plats tillsammans med Erik Wickström. 41.14
10-island race: 8a, sprang själv. 2:20.41
Stockholm Swimrun: 18e plats tillsammans med Joachim Palmé. 3:23.52.
Rösjön Aquatrail: Svårt att läsa ut resultat, men jag var 3a i mål sista varvet.
Hellas Swimrun (Den första rundan tror jag): 4a, sprang själv. 1:02.29

Som synes är det ganska blandade resultat och främst kortare lopp. Det skulle vara intressant att köra lite längre nästa år. Självklart behöver man inte vara en perfekt match för att kunna köra ihop. Är du sugen på att träna lite i vår/sommar, hör av dig!
//BudgetTriathleten

Återgå till "Swimrun"

I samarbete med

- Triathlonbloggar