Behövs det verkligen ett nytt forum för triathlon i Sverige?

Allt triathlonrelaterat som inte passar in under övriga kategorier.
Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Klubb: Terrible Tuesdays
Kontakt:

Behövs det verkligen ett nytt forum för triathlon i Sverige?

Inläggav Claes » 21 okt 2015, 20:31

Vi har ju Facebook, twitter, Instagram, Funbeat, jogg.se och bloggar? Och är inte det gamla renodlade forumet dött på internet idag?

Jag tycker att det behövs. Och jag tror att fler tycker det. Här är varför.

Sociala medier idag är ofta en form av envägskommuikation, eller i bästa fall en och en halv. Exempel: En sportnörd framhäver sig själv på bästa sätt med en klyftig alternativt kaxig one-liner, med eller utan fräsig bild och får några likes eller hejarop. Inget fel med det! Det är och skall fortsätta vara en viktig del i en triathlets liv. Det här är inte menat att vara en ersättning på något vis.

Facebook är en bättre plattform för diskussioner åt två eller fler håll, men där hamnar det mesta inom klubbens egna privata grupp eller tävlingens egen sida. Det är så enkelt att bara trycka gilla så man nöjer sig oftast med det. Och jämfört med ett rent forum är till och med Facebook ett trubbigt verktyg för längre diskussioner.

Nä, jag tror att det finns utrymme och ett behov för ett gammalt hederligt forum för triathlonrelaterat tjöt. En klubböverskridande kommunikationskanal helt enkelt, där du kan prata med hela triathlonsverige. Ett komplement till allt det andra.

Vad det är:
- Ett oberoende forum för diskussioner med hela triathlonsverige.
- En klubböverskridande kommunikationskanal.
- En plats där vi håller en avslappnad attityd och respektfull ton, där inga frågor är dumma.

Vad det INTE är:
- En ersättning för bloggar, FB, twitter, Instagram, jogg.se eller Funbeat.
- En träningsdagbok eller community.
- En portal med nyheter och andra RSS-flöden.
- Ett ställe med gilla-knappar!

Här är plattformen. Innehållet gör vi tillsammans.

Välkommen!
/Claes
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Återgå till "Allmänt"

I samarbete med

- Triathlonbloggar