Träningsresor i vår

Kolla här vart och när dom andra åker.
Johantanman
SprintMästare
Klubb: Terrible Tuesdays

Träningsresor i vår

Inläggav Johantanman » 22 okt 2015, 10:58

Jag tänker dra iväg och träna i vår, Fuerteventura eller Mallis, vilket ställe gäller och när är bästa tiden att åka? Första A-race är Vansbro så i god tid innan det..

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Kontakt:

Re: Träningsresor i vår

Inläggav Claes » 22 okt 2015, 11:02

Jag siktar också på Playitas nån gång i februari/mars, men längre än så har jag inte kommit i dagsläget. Kanske är dags att styra upp det lite mer. Snart jul ju! :shock:

/Claes
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Inläggav Glad » 22 okt 2015, 13:16

Mmm, Playitas... Hoppas på en repris av förra årets Try Triathlon resa dit. Men det priset kommer nog aldrig igen tyvärr.
//BudgetTriathleten

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Claes » 03 nov 2015, 20:15

Gick in och kollade vad en bokning skulle landa på en vecka i mitten av mars och får ett pris på över 18 lax!? Stämmer det?

Har fått erbjudande om att åka med Mantra Sport som förra året till ett betydligt bättre pris, men då blir det i april. Lutar ju mer åt det just nu...
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

StaffanS
SprintMästare
Klubb: Fredrikshof

Inläggav StaffanS » 04 nov 2015, 15:18

Johantanman skrev:Jag tänker dra iväg och träna i vår, Fuerteventura eller Mallis, vilket ställe gäller och när är bästa tiden att åka? Första A-race är Vansbro så i god tid innan det..

Cyklingen på Mallorca är oändligt mycket roligare och vackrare än på Fuerteventura. Siktar själv på första halvan av april, tycker det blir för varmt sen.

Fuerteventura är nog egentligen som bäst just nu, på hösten. Härlig temperatur och en väldig kontrast mot svensk höst/förvinter.

Sen är det som alltid beroende av vad man vill göra och vilka prioriteringar man har. Nöta (ganska tråkiga) mil och simma + bra möjligheter till styrketräning så är Playitas perfekt. Finns säkert såna ställen på Mallis också, men framförallt är cyklingen magisk.

Johantanman
SprintMästare

Inläggav Johantanman » 05 nov 2015, 06:03

Ja var på Mallis förra året, i början av maj i samband med Mallorca 70.3, det var grymt. Cyklingen är som sagt var magisk..och det är cykla som är huvudanledningen till resan. Sim iofs oxå.. Playitas är dock Playitas..

Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Kontakt:

Inläggav Glad » 05 nov 2015, 23:22

Länkar folk!

Jag blev sjukt sugen på att dra iväg någonstans när jag tittade på gamla semesterbilder. Vilka arrangörer är bra? Vart ska man åka?
Jag åkte till playitas i våras med Stockholm Triathlon under deras Try triathlon brand. Grym resa med bättre pris. Tror inte det kommer bli så billigt igen, men snål/ekonomisk som man är skulle det vara kul att hitta en resa som inte kostar som en säsong med coach...
//BudgetTriathleten

Oskar
Supersprintare

Inläggav Oskar » 08 nov 2015, 14:08

Glad skrev: Vart ska man åka?

Beror på när du vill åka.

Jag åker till Mallis nästa påsk (också) med Camp Mallorca. Även Trip on Sport arrangerar resor (jag har gjort höstresor med dem). CM bor i Pt Alcudia på norra delen av ön, ToS bor nära Palma (på våren).

I våras var det lite svalt på Mallis i slutet på mars när jag åkte, men det gick att simma i havet. Men tidigare än så är det nog Kanarieöarna som gäller. Dock är Fuerteventura rätt tråkigt att cykla på, tycker jag. Fascinerande Mars-landskap i några dar, sen blir det lite enformigt.

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Claes » 14 nov 2015, 15:39

Jag kommer att åka till Playitas med Mantra Sport 7-14 april. Blir grymt! 8-)

Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Kontakt:

Inläggav Glad » 23 nov 2015, 21:19

ARGH! Alla bilder från TT som är på väg till Thailand gör mig galen. Jag vill me! Har inte hittat något vettigt än. Finns massa bra resor, om jag åker själv. Men ska jag åka, så ska jag åka med min icke triathlet sambo. :/
//BudgetTriathleten

Återgå till "Läger & Resor"

I samarbete med

- Triathlonbloggar