Simglasögon

Cyklar, komponenter, skor, våtdräkter, elektronik, kläder, you name it!
Ola
SprintMästare

Simglasögon

Inläggav Ola » 11 feb 2016, 10:09

Behöver lite tips på vad man ska köpa för simglasögon. Förstår ju att det är individuellt vilka som passar bäst men behöver lite alternativ att kolla på.

Har haft ett par olika från speedo som inte varit sådär super, har problem med att de inte håller tätt och nu senast så gick fästet sönder på de senaste. Har ganska smalt ansikte så vet inte om det kan vara en orsak att det läcker in ibland? Funderat på att testa monteringsbara typ malmstens, men de känns ju inte så optimala för triathlon, eller har någon testat?

Så förslag mottages gärna!

Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Re: Simglasögon

Inläggav Glad » 11 feb 2016, 13:09

Malmsten funkar inte för mig. Hur jag än gör med längder så får jag det aldrig tätt. Känns även som att dom skulle gröpa ur ögat om man får ett slag på dom i en triathlon start.

Mina favoriter är Zoggs Predator Flex. Köper dom i bulk från wiggle nu för dom funkar så bra för min ansiktsform.
//BudgetTriathleten

SwimRykno
Supersprintare
Klubb: 338 Småland & Växjö SS
Kontakt:

Inläggav SwimRykno » 12 feb 2016, 15:52

jag gillar alla olika märkes monteringsbara, Malmsten, TYR osv.

jag har väldigt svårt att hitta simglasögon som är fixed med bara justerbar gummiband om jag gillar.

började testa icke monteringsbar över sommar 2015 pga Swimrun, och hittade ett par Junior modell som fungera utmärkte. så ibland är vuxen model inte för alla :)

Ola
SprintMästare

Inläggav Ola » 22 feb 2016, 13:29

Har kollat lite på zoogs predator, men verkar finnas olika. Någon som heter flex reactor som verkar vara lite dyrare, vet dock ej skillnaden. Glad: vilka har du? Känns som att det blir å testa iaf.

Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Inläggav Glad » 22 feb 2016, 16:35

Jag kör antingen dom polariserande eller klara glas om det är för poolen.
http://www.wiggle.se/zoggs-predator-fle ... os-wiggle/
//BudgetTriathleten

Återgå till "Prylar"

I samarbete med

- Triathlonbloggar