Tips på trådlösa hörlurar som funkar vid träning

Cyklar, komponenter, skor, våtdräkter, elektronik, kläder, you name it!
Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Klubb: Terrible Tuesdays
Kontakt:

Tips på trådlösa hörlurar som funkar vid träning

Inläggav Claes » 03 dec 2015, 08:25

Kom på att det vore skitsmidigt att ha trådlösa lurar när jag tränar. Inne då jag hoppar mellan cykel och löpband och nästan alltid tittar/lyssnar på nåt på datorn, men även då jag kör långlöpning ute förstås.

Googlade lite igår och hittade Jaybird Bluebuds X. Kan det vara nåt? Såg att det fanns en version 2 av den nu också...

Sen är ju frågan om jag kan få ut ljudet via BT från PC'n... Har integrerat ljudkort och BT på moderkortet (ASUS Z87 pro), men det kanske jag får posta om på ett annat forum ;)

Nån som provat nåt och har tips?
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Kontakt:

Re: Tips på trådlösa hörlurar som funkar vid träning

Inläggav Claes » 05 dec 2015, 16:30

Nu har jag beställt ett par Bluebuds. Får återkomma med ett utlåtande sen!
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Kontakt:

Re: Tips på trådlösa hörlurar som funkar vid träning

Inläggav Claes » 31 jan 2016, 19:24

Så, efter att ha testat dessa mestadels inomhus men även ute på långlöp måste jag säga att jag är nöjd. Jag har väldigt trånga hörselgångar så även den minsta pluggen är lite för stor. Hursomhelst har jag aldrig tappat dom men ibland får jag peta in dom lite extra. Batteritiden verkar ok men jag laddar ganska ofta ändå. Att para ihop dom till enheter kan vara lite klurigt, innan man kommer på i vilken ordning man ska göra allt. Att koppla till samma enhet som sist är aldrig några problem utan sker direkt. Ljudet också helt godkänt. Har inga jättekrav på ljud i träningslurar men det är välbalanserat och ofärgat.

Förpackningen kostar nog lika mycket som lurarna att tillverka :roll: Men det höjer ju kvalitetsintrycket och bäddar för fina unboxing videos. Men här får ni bara en bild ;)

IMG_20151209_202226_1.JPG
IMG_20151209_202226_1.JPG (572.06 KiB) Visad 1073 gånger

Rekommenderas! Nu finns det ju en nyare variant också, så dessa kan man hitta för ett bra pris: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=643484

Återgå till "Prylar"

I samarbete med

- Triathlonbloggar