Garmin Vector 2s

Cyklar, komponenter, skor, våtdräkter, elektronik, kläder, you name it!
Användarvisningsbild
BigFred
SprintMästare
Klubb: Race & Shine
Kontakt:

Garmin Vector 2s

Inläggav BigFred » 10 nov 2015, 21:28

Funderar på att köpa dessa Garminpedaler. Någon som har något bra/dåligt att säga om dessa?

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Klubb: Terrible Tuesdays
Kontakt:

Re: Garmin Vector 2s

Inläggav Claes » 11 nov 2015, 09:11

Hårdvaran är det förmodligen inget fel på, men mjukvaran är det värre med. För snart ett år sedan släppte Garmin en uppdatering som gjorde att väldigt många fick stora problem med drop outs i datan, kalibreringsfel osv. Det dröjde ända tills efter sommaren innan Garmin erkände felet och meddelade att dom jobbade på det. Sen dess har dom varit betydligt mer öppna via forumet och släppt två betaversioner och nu också en officiell update, v3.81.

Tyvärr verkar den inte lösa alla problem ännu, vilket Garmin också är tydliga med. Jag är ganska säker på att dom kommer att fixa detta men det tar oroväckande lång tid...

I dagsläget skulle jag nog titta efter nåt annat, speciellt om du ska köra på mätning på en sida bara. Eller planerar du uppgradera till två pedaler sen? Argumentet för är ju att det finns väldigt många parametrar att analysera med Vector. När det fungerar ;) Dom har väl sänkt priset lite nu också.
Senast redigerad av Claes 11 nov 2015, 09:37, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till länk
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Användarvisningsbild
BigFred
SprintMästare
Kontakt:

Inläggav BigFred » 11 nov 2015, 10:56

Nä hade bara tänkt köra mättning på ena. Tycker inte det verkar finnas så många alternativ när jag har vision vevparti. Några förslag?

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Klubb: Terrible Tuesdays
Kontakt:

Inläggav Claes » 11 nov 2015, 18:55

Aha, nä då blir det lite smalare. Antar att du läst denna: http://www.dcrainmaker.com/2015/10/buye ... ition.html ?

PowerTap pedalerna verkar inte finnas bara en sida och Favero verkar krångligt att installera och är lite okända... Synd. Garmin behöver konkurrens!
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Användarvisningsbild
BigFred
SprintMästare
Kontakt:

Inläggav BigFred » 11 nov 2015, 19:59

Ja den har jag läst. Får bli Garmin så får jag hoppas att problemet med mjukvaran löser sig snabbt.

Återgå till "Prylar"

I samarbete med

- Triathlonbloggar