Kortare vevarmar?

Cyklar, komponenter, skor, våtdräkter, elektronik, kläder, you name it!
Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Klubb: Terrible Tuesdays
Kontakt:

Kortare vevarmar?

Inläggav Claes » 31 okt 2015, 12:42

Är i cykelbytartagen och funderar över om jag ska välja kortare vevarmar än tidigare. Har kört 172,5 nu och jag har ju inga direkta problem, men det är alltid intressant att leta efter förbättringar. Funderade på att välja 167,5 eller tom 165 nu.

Ett argument som jag inte har tänkt på förr är ju att det borde finnas mer plats för lungorna att jobba? Det blir väl kanske mer ett problem under VO2 intervaller än en IM cykling, men ingen nackdel där heller. Annars är väl grejen jag hört att löpningen skall fungera bättre för vissa.

Någon som har egen erfarenhet från att gå ner i längd på vevarmarna? Eller är det bortkastat fokus och krångel?
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Klubb: Terrible Tuesdays
Kontakt:

Re: Kortare vevarmar?

Inläggav Claes » 09 dec 2015, 19:32

Training Peaks skrev lite om vevarmslängd precis: http://home.trainingpeaks.com/blog/arti ... ank-length

Det blev 170 mm vevar på min nya tempohoj. Liten skillnad som jag inte känner direkt, men ändå kanske lite positivt :)
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Återgå till "Prylar"

I samarbete med

- Triathlonbloggar