Tacx booster

Cyklar, komponenter, skor, våtdräkter, elektronik, kläder, you name it!
Ola
SprintMästare

Tacx booster

Inläggav Ola » 26 okt 2015, 11:04

Har precis köpt en trainer och det blev en Tacx Booster.
Och idag skulle premiären ske och det var väl lyckat i en 40 minuter ungefär, sen när jag skulle byta motstånd på den så rök "pinnen" av på reglaget. Jag tyckte den var otroligt trög att ändra redan från början så man fick ta i rejält för att ändra motståndet och det blev ju som det blev också till slut.

Så jag tänkte höra om det är någon som har kört med Booster och vet hur reglaget ska vara? För inte f-n ska man behöva ta i för att reglera det?

Hur som så är det väldigt surt när man äntligen (efter 2 veckors förkylning också) skulle få testa nya trainern.... Har mailat Bikester där jag köpt den å får se vad de säger om det.

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Klubb: Terrible Tuesdays
Kontakt:

Re: Tacx booster

Inläggav Claes » 26 okt 2015, 12:30

Samma sak med min tyvärr... Inte att den gått av, men den är jättetrög att ändra åt det lättare hållet. Och Läge 1 går inte ens i, utan den poppar tillbaka till 2'an. Har läst om fler som har problem på deras forum.

Tänkte reklamera först men det blev aldrig av. Är ju vansinnigt sugen på en Tacx Neo, men vettigt är det inte...
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Ola
SprintMästare

Inläggav Ola » 26 okt 2015, 12:36

Ja då var det inte bara min då. Och min är precis likadan att ettan inte gå att få i utan hoppar tillbaka till tvåan. Får se vad de säger om det, problemet nu är att jag har lagt i 10:an och nu kan jag inte få ner den alls. Borde ju kunna flytta den även att pinnen är av med går inte hur mycket jag tar i. Å på 10:an är det problem för mina svaga cykelben.... :D

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Claes » 26 okt 2015, 12:48

Hehe! Ja det torde vara lite småtungt. Tror aldrig jag har lagt i den öht...

Meddela oss om hur det går med Bikester!

(Köpte min på wiggle btw.)
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Ola
SprintMästare

Inläggav Ola » 26 okt 2015, 15:30

Har du hört nåt om att det här ska vara ett genomgående problem för alla Tacxmodellerna med sådan motståndsjustering eller just bara för booster?

Tänkte om det nu visar sig att man inte kan få en booster som fungerar om man ska byta till nåt annat och isf om det hjälper med en annan från Tacx.

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Claes » 26 okt 2015, 15:54

Det vet jag inte. Här är tråden jag hittade på deras forum: http://forum.tacx.com/viewtopic.php?f=11&t=16357

Jesper
Supersprintare

Inläggav Jesper » 27 okt 2015, 08:34

Hej,
Jag har också samma problem med min Tacx Booster.
Armen gick av förra veckan. Försöker beställa en ny.
Motståndet var varit svårt att reglera hela tiden ca 2år.

Ola
SprintMästare

Inläggav Ola » 27 okt 2015, 09:27

Fasiken vad tråkigt det här börja bli... känns som att det inte kommer hjälpa å lämna tillbaka den. Fast en ny arm hjälper inte mig för jag kan ju inte rubba den för tillfället, så sätter jag dit en ny arm så lär den ryka av direkt igen.

Man tycker ju att tacx borde ta tag i problemet med tanke på att de borde ju få in några reklammationer på det här.

Jesper: är din likadan att du inte kan få i 1:an, utan att den klickar tillbaka till 2:an?

Jesper
Supersprintare

Inläggav Jesper » 28 okt 2015, 21:08

Nej alla mina går i. Men väldigt trögt. Nu kan jag ändra motståndet med hjälp av en polygrip. Hoppas att jag får tag i en ny arm. Har kontaktat XXL där jag köpte den.

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Kontakt:

Inläggav Claes » 29 nov 2015, 19:56

Någon som lyckats reklamera sin Booster?

Är det förresten samma motståndsenhet på Vortex Smart, förutom att motståndet styrs elektroniskt? Lite sugen på en sån istället...

Återgå till "Prylar"

I samarbete med

- Triathlonbloggar