Halmstad Triathlon 11.3 2016

För- och eftersnack, tips om tävlingar och boende, race reports, etc.
StaffanS
SprintMästare
Klubb: Fredrikshof

Halmstad Triathlon 11.3 2016

Inläggav StaffanS » 26 okt 2015, 07:50

Jag och min fru funderar på att köra Halmstad Triathlon HIM 2016. Den krockar med SM på medeldistans i Vansbro, men vi har inget med medaljerna där att göra ändå och tänker att chansen på ett schysst hotell och en bra middag är större i Halmstad. Och dessutom lättare med barnvakt för oss.

Någon som har kört tävlingen och kan berätta om arrangemanget och banan?

Heah
SprintMästare

Re: Halmstad Triathlon 11.3 2016

Inläggav Heah » 27 okt 2015, 11:37

Jag har kört tävlingen i 3 år och skall köra till sommaren igen. Simningen är snabb, medströms hela vägen. Enkelt att hitta. Ganska lätt cykling, platt. Tidvis öppet vilket kan ge en hel del vind. Hygglig till bra asfalt och säkra vägar har det känts som för mig. Snabb cykling. Gjorde 38km/h i snitt förra året på samma watt och utrustning som gav 36 km/h i Sövde.

Löpningen är kanontrevlig, flervarvsbana i stan där det hela tiden finns lagom med publik. Väldigt platt. Om du har publik som vill se dig tror jag de kan se dig 8 gånger om de står på rätt ställe.

Tävlingen rekomenderas. Enkel och liten tävling, men välorganiserad förra året (har blivit lite bättre för varje år)

Ola
SprintMästare

Inläggav Ola » 27 okt 2015, 11:56

Har med fundering på att köra i Halmstad nästa år. Känns som det kan vara bra tävling att ha innan Kalmar.

Hur brukar det vara med anmälningarna, blir det fullt fort eller?

StaffanS
SprintMästare
Klubb: Fredrikshof

Inläggav StaffanS » 30 okt 2015, 07:38

Heah skrev:Jag har kört tävlingen i 3 år och skall köra till sommaren igen. Simningen är snabb, medströms hela vägen. Enkelt att hitta. Ganska lätt cykling, platt. Tidvis öppet vilket kan ge en hel del vind. Hygglig till bra asfalt och säkra vägar har det känts som för mig. Snabb cykling. Gjorde 38km/h i snitt förra året på samma watt och utrustning som gav 36 km/h i Sövde.

Löpningen är kanontrevlig, flervarvsbana i stan där det hela tiden finns lagom med publik. Väldigt platt. Om du har publik som vill se dig tror jag de kan se dig 8 gånger om de står på rätt ställe.

Tävlingen rekomenderas. Enkel och liten tävling, men välorganiserad förra året (har blivit lite bättre för varje år)

Tack för svar! Känns som en bana med pb-potential. Hur är distansen? Korrekt uppmätt på de olika grenarna eller för lång/kort i någon del?

Heah
SprintMästare

Inläggav Heah » 24 nov 2015, 17:36

Hmm, missade ditt svar. Som jag uppfattar löpningen som korrekt, men cyklingen som 1-2 kilometer kort

Återgå till "Tävlingar"

I samarbete med

- Triathlonbloggar