Träning på resande fot

Upplägg, favorit-/hatpass, periodisering, färdiga scheman, mm
Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Träning på resande fot

Inläggav Glad » 17 jan 2016, 12:27

I sommar har jag tänkt ge mig ut på ett tre veckor långt backpacking äventyr. Det ska bli kanon men jag är lite fundersam över hur jag ska lösa träningen.
Löpning och styrka borde gå att fixa. Tar med utrustning för det.
Cykel och simmning blir dock svårare. Har ni några tips?
//BudgetTriathleten

mikaeleriksson
Supersprintare
Klubb: Helsinki Triathlon Club

Re: Träning på resande fot

Inläggav mikaeleriksson » 22 jan 2016, 21:56

Var ska du resa? Simning går ofta att lösa, antingen i öppet vatten eller i lokala simhallar. Cykling är förståss svårare. Antingen tar du ledigt från cyklingen, eller om du är riktigt seriös kan du bygga in ett styrkeblock där du kör i gymmet under resan för att bygga upp styrka som du kommer att ha enorm nytta av i cyklingen senare. Knäböj och övriga cykelspecifika övningar.
Kolla in min blogg!

Jag använder många, långa timmar på både efterforskning och skrivandet av varje post - inga Runner's World kortisar här inte!

https://www.scientifictriathlon.com/blog/

Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Inläggav Glad » 24 jan 2016, 23:32

Nya Zealand. Öppet vatten är lite sådär eftersom det är vinter där då. Jag sitter och undersöker var det finns simhallar :)

Styrka är planen att jag ska köra. Antingen kroppsvikt eller om det går att få tag på ett månadskort i någon gymkedja. Lyckas jag med det bör jag kunna få till lite cykling på stationär också.

Verkar finnas Les Mills lite varstans och man kan köpa medlemskort per vecka som gäller i alla/flera locations. Det löser sig nog :D
//BudgetTriathleten

pan
SprintMästare

Inläggav pan » 27 jan 2016, 07:32

Kör lite mountainbike. Hyra eller låna cyklar och köra vad det blir kanske.Ska vara riktigt fina spår runt queenstown. Mycket triathleter på nz. Kanske kan fråga Björn eller Clas om bra ställen.De har varit nere flera vintermånader (iofs deras sommar) bör ha koll.

Eller kolla på slowtwitch.com s forum.

Återgå till "Träning"

I samarbete med

- Triathlonbloggar