Plugga träning?

Det som inte har med triathlon att göra, vad nu det kan vara?
Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Plugga träning?

Inläggav Glad » 13 nov 2015, 21:49

Första off topic tråden! Jag frågade Umara lite om utbildning och fick rekommendationen att starta en ny tråd. Kanske finns fler som har bra tips! Jag saxar en post jag skrev i ett annat forum.

Jag har bestämt mig för att börja studera igen. Jag siktar på nästa höst så jag har fortfarande en del tid på mig att bestämma var jag ska söka.

Jag skulle uppskatta tips och idéer på program som skulle kunna passa mig. Området jag vill ge mig in i är träning och idrottsvetenskap. Nej, jag vill inte bli PT utan jag tänker mig något som Tränarprogrammet på Umeå universitet där man verkar kunna nörda ner sig i vetenskapen bakom träningen. Sitta och mäta laktatnivåer på folk som tränar till kollaps. Verkar skitkul!
Jag har även ett teknikintresse så jag är helt fascinerad av NASAs ARED uppe på ISS och deras SPRINT program.
Utöver det så har jag en bakgrund inom datorer så jag skulle gärna arbeta med att fnula ihop lite programvara som kan hjälpa elitidrottare bli bättre. Till exempel verktyg som analyserar rörelsemönster osv. Tänk motionmetrix.

Hittills har jag tittat på GIH, UMU och Örebro Universitet som har program som passar med det jag skrev om ovan.
Min fråga är om jag missat någon riktigt bra skola som kan erbjuda det jag söker?
//BudgetTriathleten

Återgå till "Off Topic"

I samarbete med

- Triathlonbloggar