LCHF och varianter därav...

Mat, återhämtning, race nutrition, tillskott, etc.
Tripodden
Supersprintare
Klubb: Umara SC

LCHF och varianter därav...

Inläggav Tripodden » 02 maj 2016, 09:15

Hej alla!
Letar efter LCHF-triathleter att intervjua till podden. Tipsa gärna om ni vet någon/några.
PÄR

SwedishIronmanStefan
Supersprintare
Klubb: SPIF

Re: LCHF och varianter därav...

Inläggav SwedishIronmanStefan » 10 maj 2016, 15:40

Det mest uppenbara alternativet för svenska triathleter är väl Jonas Colting även om hans LCHF inte alltid är så renlärig (om jag förstått LCHF rätt).
Dessutom finns det ju mycket mer intressanta personer att intervjua. Om engelska inte är ett problem skulle jag testa med Kristian Manietta som driver Trispecific.com och som har en grym triathlonpodd själv som heter "Friday Fat Black". Han och hans kompanjon Pete pratar om att bli "fettadapterade", dvs äta LCHF-liknande mat men att under lopp och hård träning fylla på strategiskt med kolhydrater för det är väl det som är mest intressant :).
Ps. Tack för en trevlig podd! Ds.

pan
SprintMästare

Inläggav pan » 11 maj 2016, 07:25

Varför inte gå mer allmänt på kost? Lchf är bara en grej. Kanske intervjua vegetarianer, veganer som kör triathlon..
Så det blir så brett som möjligt.. då lär det finnas fler avsnitt att göra

Tripodden
Supersprintare
Klubb: Umara SC

Inläggav Tripodden » 12 maj 2016, 17:49

Colting behöver jag inte prata med, räcker att lyssna på den podden.
Fat black är en bra podd, lyssnar på den.
Har intervjuat vegeterianer och veganer. Stefhan Andersen och Jenny Nilsson tex.
Ang bredd så har jag intervjuat Erika Rosenbaum som gillar kolhydrater och Jonas Bergkvist som inte gillar kolhydrater.
Inte så lätt att bara prata kost med någon...

pan
SprintMästare

Inläggav pan » 12 maj 2016, 20:01

Förstår att det är svårt att prata med vem som helst. Många har inte extrem koll på det de gör. Och även om de har det så kanske det aldrig har provat eller har kunskap om alternativen.
Det går ju att bjuda in experter inom kost och prata med dem angående effekter som är bevisade/ ej bevisade.

Eller försöka hitta världselit som har specialkost. Knappt så jag vet vem de du nämnde är och jag har ändå följt triathlon relativt nära senaste 15 åren.

Återgå till "Kost & Energi"

I samarbete med

- Triathlonbloggar