Umara sports

Mat, återhämtning, race nutrition, tillskott, etc.
Ola
SprintMästare

Umara sports

Inläggav Ola » 31 okt 2015, 21:38

Har genom åren testat diverse sportdrycker där jag mest har använt mig av Enervit och Vitargo. Kan väl egentligen inte säga varför jag fastnat mest för dom två men de har funkat bra helt enkelt.

Sen när jag nu börjat på med triathlon sen 2 år tillbaka och har börjat läsa en hel del race reports så har jag märkt att många använder sig av Umara sports, som jag bara för lite sen aldrig hade hört talas om.
Så frågan är ju, är det nåt speciellt med Umara när det gäller innehållet eller är den mer skonsam för magen med tanke på att många har den på Ironman. Eller är det så att många helt enkelt får betalt för att använda den? ;)

Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Re: Umara sports

Inläggav Glad » 01 nov 2015, 18:46

Ptja, jag är halvvägs genom min första påse så jag kan väl ge min anledning. Jag gillar helt enkelt deras artiklar. Dem är skrivna på ett lättförståeligt sätt utan att fördumma. Dom skrev en om just sin sportdryck som förklarade varför den fungerar osv. Det gjorde mig intresserad. Sen när jag gick med i Umara Sports Club så fick jag ett välkomst erbjudande som jag köpte. Tycker det har fungerat bra hittills på långpassen. Har dock inte använt det på tävling än.
//BudgetTriathleten

Ola
SprintMästare

Inläggav Ola » 02 nov 2015, 08:49

Läste lite om Umara sports club nu och det kan ju vara nåt att gå med i faktiskt. Jag behöver ju nämnligen en klubb när jag ska till kalmar och det verkar ju som att man kan få lite vettiga erbjudanden också. Plus att jag har ju tänkt å testa sportdrycken.

Användarvisningsbild
Claes
Site Admin
Klubb: Terrible Tuesdays
Kontakt:

Inläggav Claes » 02 nov 2015, 09:12

Bra idé att gå med i USC!

Jag har gjort slut på en del påsar Umara Sport (som jag betalt själv) i år och är jättenöjd. Lite av samma anledning som Glad är inne på, gillar tänket bakom och den transparens som finns. Träffade "the Umara brothers" på Väsby Duathlon i våras då dom sponsrade tävlingen med dryck, och det är sköna grabbar på alla vis. Ödmjuka och väldigt kunniga.

Intend är en annan anledning :shock: :mrgreen: :? :twisted:

Vet att det är fler energiprodukter på gång också.
claeswikdahl.com 2016: Vansbro & Kalmar... & Kona! Partners: Cykloteket - Umara Sports

Umara
Supersprintare
Klubb: Umara Sports Club

Inläggav Umara » 12 nov 2015, 21:46

Kan ju själv flika in en mening eller två. Det mesta står på vår hemsida www.umarasports.com där du även hittar vetenskapen bakom produkterna (t.ex www.umarasports.com/vbs.

Sen driver jag och Simon Prestera Mera som en friliggande utbildningsplattform. Vårt mål är att utbilda idrottare till att själva kunna göra bättre val inom idrottsnutrition men även andra områden. T.ex så kommer nästa pod ta upp sambandet mellan ålder och prestation och vad man kan göra för att bromsa de negativa effekter från åldrandet. Nästnästa pod tar upp en del om periodisering och polariserad träning och så håller det på så. Mycket studerande blir det men något måste ta tag i det här området känner vi :D

Jag ska inte presentera oss ännu en gång. Men vi är i grunden Biomedicinare och har den akademiska kunskapen bakom vår kropps fysiologi och framförallt med inriktning på idrottsprestation. Visst är Umara ett aktiebolag som vi hoppas går med vinst för första gången efter detta årets slut. Men Prestera Mera är ideellt arbete, precis om Umara Sports Club. Det är vi som vill bygga ett community av hungriga idrottsälskande människor och då en hel del triathleter.

Och nej, det är fortfarande inte en enda person som fått betalt för att använda våra produkter :D. De som är ambassadörer är det för att de köpt produkterna och tycker om dem. De anser vi är de bästa rösterna utåt. De som verkligen är genuint nöjda över produkterna.

Mvh Tommy

Användarvisningsbild
Glad
Olympier
Klubb: SCT
Kontakt:

Inläggav Glad » 12 nov 2015, 23:56

Sidospår om man får vara självisk att fråga en personlig fråga.

Jag går i tankarna att börja studera till nästa höst. Jag tittar på lite olika idrottsvetenskapliga program så jag tänkte höra om ni har någon rekommendation? Kanske borde starta en ny tråd för detta...
//BudgetTriathleten

StaffanS
SprintMästare
Klubb: Fredrikshof

Inläggav StaffanS » 13 nov 2015, 11:09

Umara skrev:Och nej, det är fortfarande inte en enda person som fått betalt för att använda våra produkter :D. De som är ambassadörer är det för att de köpt produkterna och tycker om dem.

Sponsrar ni inte några idrottare med produkter heller?

Umara
Supersprintare

Inläggav Umara » 13 nov 2015, 21:27

Glad skrev:Sidospår om man får vara självisk att fråga en personlig fråga.

Jag går i tankarna att börja studera till nästa höst. Jag tittar på lite olika idrottsvetenskapliga program så jag tänkte höra om ni har någon rekommendation? Kanske borde starta en ny tråd för detta...

Starta du en egen tråd. Det är ju väldigt mycket som svgör vilken utbildning man ska gå.

Umara
Supersprintare

Inläggav Umara » 13 nov 2015, 21:30

StaffanS skrev:
Umara skrev:Och nej, det är fortfarande inte en enda person som fått betalt för att använda våra produkter :D. De som är ambassadörer är det för att de köpt produkterna och tycker om dem.

Sponsrar ni inte några idrottare med produkter heller?

Jodå, det är 1-2st som är fullsponsrade och då får gratis. Men de levererar värde på annat håll.

Sen har vi idrottare som vi vill fullsponsra men inte har råd att sponsra fullt ut. Men de har rabatt hos oss istället.

Så för att svara på din fråga, jodå det gör vi, men i olika grad.

Återgå till "Kost & Energi"

I samarbete med

- Triathlonbloggar